Filia nr 9 Książnicy Podlaskiej

Edytuj profil
Typ biblioteki: 
Publiczna
Ulica, numer: 
Gajowa 73
Kod pocztowy: 
15-793
Miejscowość: 
Białystok
Województwo: 
Plan wydarzeń podczas Nocy Bibliotek 3 czerwca 2017 r.: 

Magiczna noc w bibliotece
dn. 03.06.2016

Adresat zajęć: dzieci w wieku od 6 do 12 lat, mile widziani rodzice, dziadkowie
Miejsce realizacji zajęć: Filia nr 9 Książnicy Podlaskiej, ul. Gajowa 73
Czas realizacji: od 18.00 do 20.30 (21.00 max) dn. 03.06.2017

Przebieg zajęć:
a) Powitanie dzieci
- osoba prowadząca (Postać Magiczna) : wita czcigodnych śmiertelników przybyłych gościnnie w mury naszej biblioteki,
b) Zabawy integracyjne (zabawy będą prowadzone równolegle w różnych grupach, pod opieką Postaci Magicznych)
- Tajemnicze imię: dzieci zaszyfrowują swoje imię za pomocą rysunków, każdej z liter alfabetu odpowiada jeden rysunek. Następnie gdy gra muzyka dzieci chodzą i wymieniają się kartkami. Siadają na materacach i próbują odszyfrować imię kolegi, potem szukają danej osoby
- "Poznaj sąsiada": uczestnicy zabawy rzucają między soba piłeczką, osoba łapiąca piłeczkę mówi swoje imię a następnie odrzuca piłeczkę do innej osoby, która robi to samo. Ostatnia osoba rzuca do prowadzącego i zabawa jest powtarzana w szybszym tempie. Celem zabawy jest zapoznanie się wszystkich dzieci.
- Zgadnij kim jestem?: prowadzący rozdaje dzieciom kartki z nazwą postaci fantastycznej. Zadaniem uczestników jest odgadnąć kto to jest. Osoba pokazująca może odpowiedzieć na pytanie pomocnicze jedynie TAK lub NIE. (Możliwość obejrzenia książek znajdujących się w zbiorach biblioteki o smokach, stworach, dinozaurach oraz wystawy ,,Świat smoków i stworów mitycznych").
Postać magiczna (wróżka, czarownica lub smok) schodzi ze schodów i zaczyna czytać z czarodziejskiej księgi zadania do wykonania. Każde dziecko ma możliwość wykonania jednego z nich, w nagrodę dostanie coś słodkiego.
ZADANIA:
idź na schody i odszukaj śpiącego tam misiowego czarodzieja, gdy złapiesz go za nos dostaniesz nagrodę
w czytelni dla dzieci obiegnij stół trzy razy, na stole czeka na Ciebie nagroda
gdy usłyszych gwizdek podskocz trzy razy
znajdź smoka ukrytego między regałami w dz. dla młodzieży -poziom III/F
w dz. dla dorosłych na okrągłym stole leżą tajemnicze stwory, musisz ułożyć je według wielkości, masz minutę na wykonanie zadania
w zakątku kryminalnym (lit. dla dorosłych, kryminał) znajdź atrybuty detektywa (lupę, notes i ołówek) a dostaniesz nagrodę
udaj się do fantastycznego świata książek (dział fantastyki, dorośli), krzyknij trzy razy "Magiczna Noc w Bibliotece", zabierz nagrodę i wróć do grupy
aby dostać nagrodę musisz znaleźć Smerfową wioskę i przynieść Papę Smerfa (opiekun podpowiada, gdzie jest umiejscowiona wioska)
dopowiedz drugą część tytułu książki: "Ania z ....."(zielonego wzgórza), "Pippi..."(pończoszanka), "Kubuś...." (Puchatek), itp.
 
Mumia: podział dzieci na kilka grup. Zadaniem każdej z drużyn będzie obwiązanie papierem toaletowym wybraną osobę, tak aby stworzyć Mumię. Każda z drużyn prezentuje swoje dzieło (nagrody w postaci cukierków).
Szalona kostka: każdemu numerowi na kostce odpowiada następujące zadanie:
1 każdy jest duchem
2 "zasada sąsiada" każdy uczestnik ma za zadanie przytulić osobę stojącą najbliżej niej
3 gdy wypadnie "3" wszyscy stają w bezruchu
4 1 os. musi zrobić śmieszną minę w celu rozbawienia grupy
5 wszyscy uczestnicy zabawy głośno mówią "Magiczna Noc w Bibliotece"
6 każdy uczestnik zabawy jak najszybciej siada na podłodze, osoba która spóźni się przegrywa
b) turniej gier planszowych (ewentualnie)

Równolegle w tym czasie w Sali Gier i Zabaw może odbyć się seans filmowy dla rodziców, dziadków

Przybycie Białej Damy (opcjonalnie innej postaci magicznej):
a) Postać magiczna: dokonuje pasowania na honorowego członka magicznego świata książek. Zostaje dobrym duchem biblioteki oraz jej wiernym sługą i razem z innymi postaciami będzie strzegł jej każdej nocy. Dzieci otrzymują dyplomy za uczestnictwo w zabawie oraz drobne upominki

Dodatkowo:
- zwiedzanie biblioteki
- prezentacja sprzętu dla niepełnosprawnych:
 multilektor SARA
powiększalnik (lupa stała)
pętla indukcyjna (dla niesłyszących)
program udźwiękawiający (SUPER NOWA)
prezentacja sprzętu pozyskanego w ramach Budżetu Obywatelskiego (sprzęt muzyczny: gitara, pianino, perkusja)

Pożegnanie uczestników

 
 
 
Back to Top