Plan wydarzeń podczas Nocy Bibliotek 3 czerwca 2017 r.:
„ESCAPE THE LIBRARY”
- tematem przewodnim imprezy będzie „ucieczka”,
- zabawa kierowana jest do dzieci i młodzieży (od 10 lat),
- „Noc Bibliotek” podzielona będzie na trzy etapy (opis poniżej).
- Rozpoczęcie zabawy – godz. 15:00:
- I etap zabawy oparty zostanie na tytułowym „Escape the library”:
- zadaniem dzieci i młodzieży będzie współpraca w celu wydostania się z biblioteki. Uczestnicy będą musieli wykonać przygotowane zadania, by odnaleźć klucz, wydostać się z biblioteki i ruszyć do dalszej ucieczki.
- Motywy przewodnie na tym etapie zabawy zostaną zaczerpnięte z książek przygodowych
- II etap zabawy – gra terenowa:
- po wykonaniu pierwszego zadania i wydostaniu się z biblioteki uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy: poszukiwaczy i uciekinierów,
- Grupa A wraz z opiekunem, zgodnie z otrzymaną mapą, odszukują zaznaczone miejsca i pozostawiają w nich zaszyfrowane informacje, podpowiedzi dla grupy B , której zadaniem jest odnalezienie uciekinierów (Grupa B będzie wykonywać zadania pod opieką drugiego opiekuna).
- III etap zabawy – wspólne ognisko (godz. 18:00 – 19:00 przewidywane zakończenie zabawy):
- Ostatnim zadaniem zarówno grupy A jak i B, będzie odnalezienie miejsca, w którym zostanie rozpalone ognisko (oczywiście przez osoby dorosłe), na którym upieczemy kiełbaski i podsumujemy „Noc Bibliotek” .
Tematyka i forma organizacji „Nocy Bibliotek” przygotowywanej przez Filię Biblioteki w Bysławiu:
- tematem przewodnim imprezy będzie „ucieczka”,
- zabawa kierowana jest do dzieci i młodzieży (od 10 lat),
- „Noc Bibliotek” w Filii Biblioteki w Bysławiu podzielona będzie na trzy etapy (opis poniżej).
- Rozpoczęcie zabawy – godz. 15:00:
- powitanie uczestników,
- objaśnienie obowiązujących zasad i przewidzianych zadań oraz atrakcji dla uczestników.
- I etap zabawy oparty zostanie na tytułowym „Escape the library”:
- zadaniem dzieci i młodzieży będzie współpraca w celu wydostania się z biblioteki. Uczestnicy będą musieli wykonać przygotowane zadania, by odnaleźć klucz, wydostać się z biblioteki i ruszyć do dalszej ucieczki.
- Motywy przewodnie na tym etapie zabawy zostaną zaczerpnięte z książki Ransona Riggsa „Biblioteka dusza”.
- II etap zabawy – gra terenowa:
- po wykonaniu pierwszego zadania i wydostaniu się z biblioteki uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy (A – uciekinierzy [max. 5 osób], B – poszukiwacze [pozostali]).
- Tematy przewodnie na tym etapie zabawy zostaną zaczerpnięte z książek przygodowych, lektur szkolnych, takich jak „Ten obcy” Ireny Jurgielewiczowej oraz „Przygód Tomka Sawyera” Marka Twaina.
- Grupa A wraz z opiekunem, zgodnie z otrzymaną mapą, odszukują zaznaczone miejsca i pozostawiają w nich zaszyfrowane informacje, podpowiedzi dla grupy B , której zadaniem jest odnalezienie uciekinierów (Grupa B będzie wykonywać zadania pod opieką drugiego opiekuna).
- III etap zabawy – wspólne ognisko (godz. 18:00 – 19:00 przewidywane zakończenie zabawy):
- Ostatnim zadaniem zarówno grupy A jak i B, będzie odnalezienie miejsca, w którym zostanie rozpalone ognisko (oczywiście przez osoby dorosłe), na którym upieczemy kiełbaski i posumujemy „Noc Bibliotek” w Filii Biblioteki w Bysławiu.„ESCAPE THE LIBRARY”
Chętnie przyjmiemy do księgozbioru: