What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Filia nr 9 Książnicy Podlaskiej

Edytuj profil
Typ biblioteki: 
Publiczna
Ulica, numer: 
Gajowa 73
Kod pocztowy: 
15-793
Miejscowość: 
Białystok
Województwo: 
Plan wydarzeń podczas Nocy Bibliotek 3 czerwca 2017 r.: 

Magiczna noc w bibliotece
dn. 03.06.2016

Adresat zajęć: dzieci w wieku od 6 do 12 lat, mile widziani rodzice, dziadkowie
Miejsce realizacji zajęć: Filia nr 9 Książnicy Podlaskiej, ul. Gajowa 73
Czas realizacji: od 18.00 do 20.30 (21.00 max) dn. 03.06.2017

Przebieg zajęć:
a) Powitanie dzieci
- osoba prowadząca (Postać Magiczna) : wita czcigodnych śmiertelników przybyłych gościnnie w mury naszej biblioteki,
b) Zabawy integracyjne (zabawy będą prowadzone równolegle w różnych grupach, pod opieką Postaci Magicznych)
- Tajemnicze imię: dzieci zaszyfrowują swoje imię za pomocą rysunków, każdej z liter alfabetu odpowiada jeden rysunek. Następnie gdy gra muzyka dzieci chodzą i wymieniają się kartkami. Siadają na materacach i próbują odszyfrować imię kolegi, potem szukają danej osoby
- "Poznaj sąsiada": uczestnicy zabawy rzucają między soba piłeczką, osoba łapiąca piłeczkę mówi swoje imię a następnie odrzuca piłeczkę do innej osoby, która robi to samo. Ostatnia osoba rzuca do prowadzącego i zabawa jest powtarzana w szybszym tempie. Celem zabawy jest zapoznanie się wszystkich dzieci.
- Zgadnij kim jestem?: prowadzący rozdaje dzieciom kartki z nazwą postaci fantastycznej. Zadaniem uczestników jest odgadnąć kto to jest. Osoba pokazująca może odpowiedzieć na pytanie pomocnicze jedynie TAK lub NIE. (Możliwość obejrzenia książek znajdujących się w zbiorach biblioteki o smokach, stworach, dinozaurach oraz wystawy ,,Świat smoków i stworów mitycznych").
Postać magiczna (wróżka, czarownica lub smok) schodzi ze schodów i zaczyna czytać z czarodziejskiej księgi zadania do wykonania. Każde dziecko ma możliwość wykonania jednego z nich, w nagrodę dostanie coś słodkiego.
ZADANIA:
idź na schody i odszukaj śpiącego tam misiowego czarodzieja, gdy złapiesz go za nos dostaniesz nagrodę
w czytelni dla dzieci obiegnij stół trzy razy, na stole czeka na Ciebie nagroda
gdy usłyszych gwizdek podskocz trzy razy
znajdź smoka ukrytego między regałami w dz. dla młodzieży -poziom III/F
w dz. dla dorosłych na okrągłym stole leżą tajemnicze stwory, musisz ułożyć je według wielkości, masz minutę na wykonanie zadania
w zakątku kryminalnym (lit. dla dorosłych, kryminał) znajdź atrybuty detektywa (lupę, notes i ołówek) a dostaniesz nagrodę
udaj się do fantastycznego świata książek (dział fantastyki, dorośli), krzyknij trzy razy "Magiczna Noc w Bibliotece", zabierz nagrodę i wróć do grupy
aby dostać nagrodę musisz znaleźć Smerfową wioskę i przynieść Papę Smerfa (opiekun podpowiada, gdzie jest umiejscowiona wioska)
dopowiedz drugą część tytułu książki: "Ania z ....."(zielonego wzgórza), "Pippi..."(pończoszanka), "Kubuś...." (Puchatek), itp.
 
Mumia: podział dzieci na kilka grup. Zadaniem każdej z drużyn będzie obwiązanie papierem toaletowym wybraną osobę, tak aby stworzyć Mumię. Każda z drużyn prezentuje swoje dzieło (nagrody w postaci cukierków).
Szalona kostka: każdemu numerowi na kostce odpowiada następujące zadanie:
1 każdy jest duchem
2 "zasada sąsiada" każdy uczestnik ma za zadanie przytulić osobę stojącą najbliżej niej
3 gdy wypadnie "3" wszyscy stają w bezruchu
4 1 os. musi zrobić śmieszną minę w celu rozbawienia grupy
5 wszyscy uczestnicy zabawy głośno mówią "Magiczna Noc w Bibliotece"
6 każdy uczestnik zabawy jak najszybciej siada na podłodze, osoba która spóźni się przegrywa
b) turniej gier planszowych (ewentualnie)

Równolegle w tym czasie w Sali Gier i Zabaw może odbyć się seans filmowy dla rodziców, dziadków

Przybycie Białej Damy (opcjonalnie innej postaci magicznej):
a) Postać magiczna: dokonuje pasowania na honorowego członka magicznego świata książek. Zostaje dobrym duchem biblioteki oraz jej wiernym sługą i razem z innymi postaciami będzie strzegł jej każdej nocy. Dzieci otrzymują dyplomy za uczestnictwo w zabawie oraz drobne upominki

Dodatkowo:
- zwiedzanie biblioteki
- prezentacja sprzętu dla niepełnosprawnych:
 multilektor SARA
powiększalnik (lupa stała)
pętla indukcyjna (dla niesłyszących)
program udźwiękawiający (SUPER NOWA)
prezentacja sprzętu pozyskanego w ramach Budżetu Obywatelskiego (sprzęt muzyczny: gitara, pianino, perkusja)

Pożegnanie uczestników

 
 
 
Back to Top