What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Filia nr7 Ksiaznicy Podlaskiej im. Ł. Górnickiego w Białymstoku

Edytuj profil
Typ biblioteki: 
Publiczna
Ulica, numer: 
Zielonogórska 2
Kod pocztowy: 
15-644
Miejscowość: 
Białystok
Województwo: 
Plan wydarzeń podczas Nocy Bibliotek 3 czerwca 2017 r.: 

Pokój zagadek w bibliotece- bądź jak Sherlock Holmes

" Pokój zagadek" znakomita zabawa z gatunku Escape the room. Tylko po rozwiązaniu wszystkich zagadek i rebusów można  zdobyć klucz i opuścić pokój zagadek. Sukces osiągnie się  tylko dzięki logicznemu myśleniu, zręcznością i pracą zespołową.

Gra uczy kreatywnego myślenia, działania pod presją czasu, współdziałania.

Jest przeznaczona dla dzieci 12-15 lat.

Przewidywana liczba uczestników  ok 15 osób.

Obowiązują wcześniejsze zapisy – termin do 31.05.2017r.

Przewidywalny czas zabawy: 18,30-20,00.

Dzieci mają podpisaną zgodę rodziców do opuszczenia biblioteki i samodzielnego powrotu do domu po godzinie 20,30.

Gra pokój zagadek w bibliotece- bądź jak Sherlock Holmes uczestnicy zostają zamknięci w czytelni książek w bibliotece na określony czas ( przewidywalny czas to ok 90 min.)

Do działania wykorzystana  będzie czytelnia w bibliotece  oraz takie elementy jak :

-stoły

-krzesła,

-książki

-plakaty,

-telefon,

-lornetka,

-kije do golfa,

-piłeczki,

-waga,

- maskotki,  

-klatki,

-walizki,

-różne pudełka i inne skrzynki,

-kłódki,

-rzutnik  i wiele innych przedmiotów.

 Po zapoznaniu  z regułami gry,  dzieci są zamknięte w czytelni razem z bibliotekarzem który obserwuje rozwiązywanie zagadek i w każdej sytuacji pomocny.

W środku  na uczestników czeka teczka  z opisem gry i z zadaniami oraz pudełka z przedmiotami potrzebnymi do rozwiązywania zagadek.

 

Program gry:

 

Część 1.

 

I.

  1. Odgadywanie tytułów książek
  2. Odnajdowanie właściwych książek
  3. Odkrywanie kopert z zadaniami np. krzyżówka, działanie matematyczne, słowo w obcym języku.
  4. Każde zadanie daje jedną liczbę.
  5. Odgadnięte  numery otwierają pierwszą klatkę w której jest kluczyk

 

 II

  1. Na ścianie wiszą trzy plakaty z zagadkami
  2. Hasła które są rozwiązaniem zagadek to np. przedmioty znajdujące się w pokoju.
  3. Trzeba je odnaleźć i odgadnąć jakie ukrywają liczby np. trzy orzechy – liczba trzy.
  4. Odgadnięte  numery otwierają walizkę z pudełkiem zamkniętym na kłódkę.

 

III

  1. Kluczyk z zadania (I) pasuje do kłódki z  zadnia (II) i otwiera  pudełko z pierwszym kawałkiem głównego kodu.

 

Część  2.  (sprawnościowa)

 

II

  1.  Trzy określone literki trzeba zamienić na cyfry za pomocą telefonu.
  2. Cyfry otwierają walizkę z kolejnym fragmentem kodu głównego.

 

Część 3.

 

I

  1. Na ścianie w odpowiedniej odległości  jest zawieszona tablica  z zaznaczoną liczbą którą trzeba odczytać z pomocą lornetki.

 

II

        1.   Na zawieszonej mapie Europy  są rysunki przedstawiające obrazki z legend charakterystycznych dla danego regionu.

        2.   Obok jest skrzynka z kopertami na których są napisane  tytuły legend .

        3.   Trzeba odszukać te koperty na których można rozpoznać legendy  na zawieszonej mapie które prowadzą  do puzzli, po poprawnym  złożeniu dadzą kolejny numer.

 

III

  1.   Mamy trzy stosy z książkami (ponumerowane).
  2.  Waga najcięższego jest następnym numerem kodu. Trzeba wykazać się umiejętnością uważania za pomocą wagi cyfrowej, hakowej.  
  3.  Kod otwiera skrzynię z ostatnim numerem kodu głównego.

 

Trzy główne numery otwierają skrzynię z kluczem do drzwi wyjściowych.

 

 

Część 4

Dodatkowe zagadki otwierające pudełko z niespodzianką.

  1. Regał z książkami 3 z nich mają w tytule liczby – trzeba je dodać – otrzymujemy pierwszy numer.
  2. W innych książkach są fragmenty przezroczy  –po złożeniu mamy drugi numer.
  3. Na półce  stoją  wybrane książki- książka o najdłuższym tytule  jest numerem trzecim.
  4. Cyfry otwierają pudełko z niespodzianką.

 

W F7 planowany jest również wieczór z kryminałem.

Spotkanie DKK dla dorosłych rozpocznie się o godzinie 19,00.

Chętnie przyjmiemy do księgozbioru: 

Nowości wydawnicze, lektury szkolne, literaturę młodzieżową.

 
 
 
Back to Top