18.00- spotkanie, powitanie; poznajemy się- każdy uczestnik przedstawia się i otrzymuje identyfikator, poznajemy rozmieszczenie i przeznaczenie pomieszczeń biblioteki, ustalamy, gdzie bawimy się (sala zabaw), gdzie pracujemy (akademia kreatywna), gdzie szykujemy jedzonko (kameralna), gdzie śpimy(kameralna). Przedstawiamy plan działań na dziś.
19.00- 20.00- robimy wspólnie kolację; przygotowujemy nakrycie stołu, miejsca; szykujemy kanapki i tosty; myjemy owoce;
20.00- przygotowujemy salę do spania; wybieramy miejsca, rozkładamy materace, śpiwory, podusie, przytulanki; każdy ma swoje wygodne miejsce, tak żeby dobrze widział ekran podczas nocnej projekcji filmu;
20.30- Spotkanie z detektywem Pozytywką; poznajemy portret autora i jego dorobek literacki dla dzieci i młodzieży; razem, na głos, czytamy opis wyglądu detektywa Pozytywki i wybraną przygodę detektywa;
21.00- idziemy do pracowni kreatywnej; dopieramy się w pary lub trójki; każda grupa dostaje duży arkusz papieru, mazaki, pastele i ma za zadanie narysować portret detektywa Pozytywki; wszystkie dokończone prace będą nagrodzone;
21.45- zamieniamy się w detektywów; każda grupa dostaje listę zagadek do rozwiązania (odnalezienie ukrytego przedmiotu magicznego wg wskazówek; odnalezienie konkretnej książki wg wskazówek;rozwiązanie rebusa, dokończenie przysłów i obliczenie zadania matematycznego; uporanie się z układanką logiczną i ułożenie małej wersji mini-puzli); każda drużyna, która dokończy wszystkie zadania otrzymuje nagrodę;
22.45-23.15- omówienie zadań, wyłonienie zwycięzców, wręczenie nagród.
23.15- nocne wędrówki; kolejne zadanie: wyposażeni jedynie w latarki, wędrujemy do wypożyczalni dla dzieci i młodzieży, by każdy mógł znaleźć wskazaną książkę; każdy uczesnik dosteje swoją karteczkę, na której zapisane jest imię i nazwisko autora oraz tytuł; poznajemy zasady układania książek w wypożyczalni; dzieci korzystając z tej wiedzy, same muszą odnależć swoje ksiązki; ze zdobyczą wracamy do sali zabaw. Każdy prezentuje swoją zdobycz;
23.45- robimy popcorn i wędrujemy do "sypialni", gdzie przygotowano projektor i obejrzymy wspólnie film.
24.00 - 1.45- projekcja filmu;
1.45 - 2.00 - myjemy ząbki, wskakujemy do śpiworków; teraz czas na niezwykłe opowięści niezwykłych historii, które przydarzyły się nam lub komuś lub słyszeliśmy o nich; opiekun zaczyna opowieść, żeby zachęcić dzieci;
2.30 - 3.00 - próbujemy zasnąć;
8.00 - 9.00- pobudka; śniadanko i powrót z rodzicaem do domu;