W PROGRAMIE:
1. Gry i zabawy (od godz. 16:30).
· przewidziane dla 4 grup,
· 5 nagród niespodzianek dla zwyciężających w poszczególnych konkurencjach grup,
a) Turniej Literacki (200 pytań)
· Grupa ma 6 punktów, które traci za złą odpowiedź.
· Zwycięży ta grupa, która zachowa punkty, gdy wszyscy inni je stracą.
b) Kalambury
· Grupa wybiera przedstawiciela, który będzie pokazywać lub rysować, a inne osoby zgadują.
· Przewidziane 3 rundy, może być więcej.
· Za każdą dobrą odpowiedź uczniowie otrzymują punkty.
c) Wisielec
· Każda grupa po kolei losuje swoje hasło i zgaduje.
· Przewidziane 3 rundy, może być więcej.
· Za każdą wygraną rundę grupa dostaje punkty.
d) Puzzle
· Każda grupa dostaje puzzle z postacią literacką do ułożenia.
· Która grupa szybciej ułoży obrazek, ta wygrywa.
e) Zabawy literackie na czas
Wygrywa ta grupa, która zdobędzie najwięcej punktów we wszystkich konkurencjach literackich.
· Rozwiąż krzyżówkę z hasłem (2 punkty),
· Ułóż wiersz, znając rymy (3 punkty),
· Ułóż wiersz z rozsypanych słów (4 punkty).
2. Konkurs na najlepszą interpretację utworu Bolesława Leśmiana (recytowanie lub czytanie) (godz. 18:00).
- W tym rok przypadają 140. rocznica urodzin. i 80. rocznica śmierci tego poety. Poprzez krótkie przypomnienie jego postaci oraz konkursową interpretację jego dzieł uczcimy pamięć tego twórcy.
3. Czytanie utworu przewodniego, który o tej samej porze będą interpretować uczestnicy imprezy we wszystkich bibliotekach, które przyłączyły się do tej akcji (godz. 19:00).
4. Koncert skrzypcowy (godz. 19:15).
- Utwory będą pochodziły z filmowych adaptacji dzieł literackich.
5. Prezentacja twórczości własnej przez naszych uczniów oraz numeru specjalnego gazetki szkolnej "AlChemik", która te utwory promuje.
6. Przedstawienie ulubionych książek naszych uczniów.
7. Podczas spotkania uczestnicy będą mogli:
- poczęstować się ciastem i herbatą,
- zagrać w grę planszową z motywem literackim, np. Gra o Tron, Władca Pierścieni, Harry Potter itp.,
- posłuchać muzyki relaksacyjnej,
- odprężyć się poprzez malowanie mandali lub kolorowanek,
- nauczyć się tworzenia prostych figurek metodą origami modułowego,
- usiąść z przyjaciółmi między regałami, wspólnie czytać lub rozmawiać o książkach.