What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Biblioteka Szkolna w Szkole Podstawowej nr 6 w Świnoujściu

Edytuj profil
Typ biblioteki: 
Szkolna
Ulica, numer: 
Staszica 17
Kod pocztowy: 
72-600
Miejscowość: 
Świnoujście
Województwo: 
Plan wydarzeń podczas Nocy Bibliotek 3 czerwca 2017 r.: 

Czytelnicze lecz „poruszone” spotkanie „Noc w bibliotece” pod hasłem: Poznajemy, oswajamy, rozprawiamy się z Domowymi i Szkolnymi Potworami!

Zadaniem nauczyciela bibliotekarza jest stosowanie takich form pracy z książką, które są atrakcyjne dla młodego odbiorcy i skłonią go do kontaktu z biblioteką. Sądzę, że istotnym elementem przybliżenia dzieciom biblioteki jako miejsca przyjaznego dla nich, jest promocja książki i czytelnictwa, poprzez organizowanie różnych imprez czytelniczych o charakterze dydaktyczno-wychowawczyo-rozrywkowym.

Impreza pod kierunkiem nauczycielek: Ilony Gizy, Katarzyny Zięciny- Wilk i Natalii Gralak-Filowiat, przeznaczona jest dla dzieci z : aktywu bibliotecznego; koła plastycznego, koła czytelniczego i chętnych uczniów (biletem wstępu jest przebranie lub dar dla biblioteki - książka).

  • W spotkaniu może brać udział około 30 uczniów z kl. III - VI
  • Czas trwania : ok.5h (1800 – 2400).
  • Pomoce dydaktyczne:
  1. „Mała encyklopedia domowych potworów”- S.Marijanović,
  2. rzutnik, ekran, komputer, filmy: „Hotel Transylwania 2”, „Potwory i spółka”, "W głowie się nie mieści"
  3. chusta animacyjna Klanzy,
  4. zagadki, propozycje zabaw integracyjnych
  5. materiały: blok techniczny A3, kredki, ołówki, klej, farby, materiały różne (gazety, kolorowe papiery, guziki, korale, filce, sznurki, taśmę klejącą itp.), lampiony
  6. okolicznościowa dekoracja, kostiumy, przebrania

Cele:

  • Propagowanie czytelnictwa i jego wartości kształcących.
  • Kształtowanie pozytywnego stosunku do książek i zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania.
  • Wytwarzanie więzi koleżeńskiej i grupowej podczas pracy (przygotowanie dekoracji i kostiumów) i zabaw w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, wykonywania poleceń i współpracy w czasie prac porządkowych i zabawy
  • Motywowanie i dowartościowanie uczniów, prezentujących swoje pomysły twórcze.
  • Uświadamianie, że ważne jest to, jakim się jest człowiekiem, a nie to, co się posiada

 

Informacja dla uczestników spotkania:

 „Mała encyklopedia Domowych Potworów” jest książką, która zainspirowała nas do stworzenia scenariusza spotkania podczas trwania „Nocy w bibliotece”.Książkę tę powinno się gorąco polecać i czytać chociaż raz w miesiącu albo nawet częściej. Na początku leczniczo, aby uświadomić sobie istnienie pewnych potworów, które nami zawładnęły, a potem profilaktycznie. Nie wiemy czy wiecie, ale to, że macie problem z bałaganiarstwem, zapominalstwem, lenistwem, gadulstwem, podejmowaniem decyzji, porannym wstawaniem, długim paplaniem przez telefon, złośliwością, samolubstwem, bezsennością i tak dalej, dalej, dalej, to nie wasza wina. Za wszystko odpowiedzialne są domowe i szkolne potwory. Chociaż nie! Wróć! Wasza wina! Wasza, bo pozwoliliście im rozpanoszyć się w swoim życiu i domu. My je znamy doskonale. Żyją w naszych domach, mieszkaniach i szkolnych pomieszczeniach! Ale, czy wszyscy potrafią je wskazać??? Czy potrafią je rozpoznać??? Co zrobić, kiedy trudno powstrzymać Słowotoczka Niepohamowanego? Jak nakłonić Nieczesacza Porannego, by spojrzał w lustro i zrobił porządek na głowie. Jak powstrzymać Pierdziuszka -Śmierdzuszka , aby nie puszczał „cichych bączków” w czasie lekcji , lecz wyszedł z klasy na korytarz i tam poskromił bestię? Jak poradzić sobie z Chciwuskiem czającym się przy twoim uchu i mruczącym: "To moje"? No i jest jeszcze znane Trio Tumiwisistów: Leniuchello, Jutrofutro i Narzekader. Te paskudy trzeba jak najszybciej przepędzić!

          Z naszą biblioteczną ekipą  bawiącą się podczas „Nocy...” będziecie mogli dzielnie się rozprawić z najbardziej przerażającymi stworami! Podczas głośnego czytania encyklopedii rozpoznamy uczone potworki Czitusy Bladusy. W czasie tworzenia artystycznych wizji naszej szkolnej kolekcji „potworków-cudaczków” postaramy się zrozumieć i polubić Artystusów Pasjonatusów. Gdy dopadną nas potwory tzw. Łakomce Wielkie ulegniemy im i będziemy z nimi pożerać zamówioną pizzę... by potem ulec Robolkowi Nadczynnościowemu, szybko posprzątać i przygotować wejście nowym stworkom tzw. Uwielbialusom Zabawusom i Kinomaniakusom.

Ale nie martwcie się. Dzięki  naszej imprezie możecie poznać i ujarzmić wroga. Choć nie polecam walki na śmierć i życie. Czasem można któregoś z nich polubić i zaprosić do siebie na herbatkę lub zdrowy jogurcik. Nie wszystkie są straszne, przecież mają takie urocze mordki :)

Stanislav Marijanović stworzył całą plejadę potworów, które każdego dnia i nocy dbają o to, żeby nasze życie nie było nudne. Wy też macie możliwość stworzyć swoją własną, szkolną paletę...i próbować z nimi walczyć! Często potwory znają nas lepiej i dokładnie wiedzą, co zrobić, aby osiągnąć cel. W domu i szkole często panoszą się Kichoprychacze (czyli Potwóry Kataralne i Glutowate). Najgorsze jest to, że akurat walka z nim jest z góry skazana na niepowodzenie. Kiedy już się wydaje, że mamy go z głowy, okazuje się, że tylko zaczaił się gdzieś pod ławką lub schował  w kącie i czeka na dogodny moment, żeby zaatakować ponownie ciebie lub innego domownika, ucznia lub nauczyciela. Niektóre słabsze egzemplarze da się przegonić domowym sokiem z malin i mlekiem z czosnkiem, ale nie na długo. Nie wolno się jednak poddawać. Trzeba walczyć do końca, bo rozjuszony Kichoprychacz gotowy jest zawołać na pomoc Awanturellę, Gburię Złośliwą, Głupolusa Nudnawego, Telemaniaka, Trio Tuwimisistów, Farmaceutycję Chroniczną i wielu innych kumpli. Wiemy coś o tym. Ale to nie koniec, bo jak już dojdziesz do siebie i jesteś w stanie wyjść rano z domu
znienacka dopada cię Decyzella poranna. Zamiast włożyć na siebie czystą bluzę i spodnie lub dresy, to ty z obłędem w oczach biegasz po garderobie i szukasz nie wiadomo czego... Masz dość i zamiast iść spokojnie do  szkoły czy pracy, biegasz nerwowo, bez sensu, aż w końcu dopada Cię  następny potwór – Spóźnianna Opóźnialska...

A tak poza tym, to jest wspaniała książka, cudownie zilustrowana i pięknie wydana. Po prostu HIT! Dlatego ona posłuży nam jako ważny rekwizyt naszej nocy... O nie, tylko nie rekwizyt, to przecież skarbnica inspiracji, ważny „gość” naszego spotkania!

 Zresztą, co ja wam tu będę opowiadać! Przyjdźcie do biblioteki szkolnej na nasze spotkanie- poczytamy i przypatrzymy im się dobrze. Stworzycie i przedstawicie nam potwory, które już rozgryźliście, rozpoznaliście doskonale. Narysujecie ich wizerunki w czasie konkursu plastycznego na „Portret szkolnego potworka”. Wasze urocze ilustracje chyba nas nie przestraszą? Żaden z tych potworów nie będzie wyglądał bardzo groźnie, prawda? Nawet w książce  Kamerus Obskurus na swoich pokracznych nogach wydaje się milusi.  Podejrzewam, że z niektórymi da się nawet zaprzyjaźnić i delikatnie poprosić o rzadsze odwiedziny. Będą też takie, z którymi nie ma sensu dyskutować, a jedynym sposobem jest wystawienie ich za drzwi. Bądźcie mili, ale stanowczy.  I tego się trzymajmy.

Przebieg spotkania:

  1. Powitanie wszystkich uczestników i zaproszonych gości. Przeczytanie naszej, przygotowanej informacji dla uczniów.
  2. Autoprezentacja uczestników przebranych za potworki.
  3. Głośne czytanie, dyskusja i pogadanka na temat przedstawionych potworków.
  4. Zagadki dla dzieci nie biorących udziału w konkursie plastycznym. (wypożyczalnia)
  5. Konkurs plastyczny na wizerunek szkolnego potworka i wymyślenie jego „przezwiska”. (czytelnia)
  6. Omówienie i wyłonienie laureatów, wręczenie nagród.
  7. Przygotowanie najbliższej klasy (w bibliotece pożeramy tylko książki) na wielkie „obżarstwo”, spożycie kolacji (zamówione wcześniej pizze o różnych smakach), posprzątanie i przygotowanie sali „kinowej”.
  8. Oglądanie filmu, opowiedzenie wrażeń wizualnych i emocjonalnych.
  9. Zabawy ruchowe na boisku szkolnym.
  10. "Straszna niespodzianka" - odwiedziny Nocnego Zmotoryzowanego Marka.
  11. Zakończenie i pożegnanie uczestników, odbiór dzieci przez rodziców.

Opracowała Ilona Giza 

Chętnie przyjmiemy do księgozbioru: 

Inne pozycje książkowe pana Stanislava Marijanovica.

 
 
 
Back to Top