What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

NOC BIBLIOTEK W ZESPOLE SZKÓŁ CHEMICZNYCH W KRAKOWIE

3 czerwca 2017 roku tuż przed godziną 16:00 biblioteka szkolna przemieniła się w KAWIARNIĘ LITERACKĄ. Na środku pomieszczenia postawiliśmy dwa stoły, a na nich ułożyliśmy obrusy, gry planszowe i karciane (nawiązujące do znanych książek), kolorowanki, układanki, przekąski, napoje i ciasta. Na ladzie bibliotecznej ustawiliśmy ekspres do kawy i podgrzewacz do mleka. Pani Justyna Buchta serwowała uczestnikom imprezy kawę i herbatę. Każdy z gości dostał kawałek tortu. Zgasiliśmy górne światła, a mrok rozświetlały jedynie lampki. Takiej biblioteki nikt jeszcze nie widział.

Uczestnicy mogli porozmawiać przy herbacie lub kawie, kolorować, składać origami modułowe, układać puzzle z ulubionymi postaciami literackimi (Frodo, Daenerys Targaryen i Jon Snow, Harry Potter z przyjaciółmi, Wiedźmin), posłuchać relaksacyjnej muzyki z płyty, koncertu skrzypcowego w wykonaniu Rafała Kulczyka i Agnieszki Czerwiec oraz śpiewu Marcina Stramka.

O godzinie 19:00, tak jak inni uczestnicy tej ogólnopolskiej imprezy, słuchaliśmy recytacji utworu Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa”. Następnie nasi goście czytali wiersze Bolesława Leśmiana. Konkurs wygrał Rafał Uznański, drugie miejsce zajęła Agnieszka Czerwiec, a trzecie – Ania Sowa. Laureaci otrzymali drobne upominki. Wszyscy przekonali się, że interpretacja utworów tego poety nie jest łatwa, ale każdy uczestnik, łącznie z nauczycielami, podjął to wyzwanie. Poezja Bolesława Leśmiana poruszyła nas i sprawiła, że wokół zapanował nastrój zadumy.

Na korytarzu szkoły, tuż przed biblioteką, Rafał Uznański prowadził grę „Talizman, magia i miecz”, która cieszyła się dużym zainteresowaniem naszych gości. Rozgrywka trwała przeszło trzy godziny. W tej pełnej przygód grze uczestnicy wyruszyli po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielili się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych bohaterów władających magią lub mieczem. Droga do korony była niebezpieczna. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochronić ich mógł tylko legendarny Talizman. Odnalezienie go było bardzo trudne, na każdym kroku graczy prześladowały potwory, pułapki i złowroga magia. Naszych uczniów pasjonują książki fantasy, więc temat gry był dopasowany do ich zainteresowań.  

Później uczestnicy podzieleni na dwie grupy (młodziki i absolwenci) bawili się w literackie kalambury (kategorie: przysłowia, związki frazeologiczne, tytuły lektur i baśni, postacie literackie). Niektóre hasła młodzież pokazywała, a inne rysowała. Konkurencja była bardzo emocjonująca. Wygrali absolwenci. Zwycięzcy otrzymali drobne upominki.

Spotkanie w bibliotece podczas sobotniej nocy przebiegło zgodnie z planem. Atmosfera była cudowna. Uczestnicy mogli zagrać w ciekawe planszówki, wziąć udział w interesujących zajęciach i konkursach, relaksować się podczas kolorowania i słuchania muzyki. 

Koordynatorzy:

Julita Środa-Płatek 

Justyna Buchta

 
 
 
Back to Top