NOC BIBLIOTEK W ZESPOLE SZKÓŁ CHEMICZNYCH W KRAKOWIE

3 czerwca 2017 roku tuż przed godziną 16:00 biblioteka szkolna przemieniła się w KAWIARNIĘ LITERACKĄ. Na środku pomieszczenia postawiliśmy dwa stoły, a na nich ułożyliśmy obrusy, gry planszowe i karciane (nawiązujące do znanych książek), kolorowanki, układanki, przekąski, napoje i ciasta. Na ladzie bibliotecznej ustawiliśmy ekspres do kawy i podgrzewacz do mleka. Pani Justyna Buchta serwowała uczestnikom imprezy kawę i herbatę. Każdy z gości dostał kawałek tortu. Zgasiliśmy górne światła, a mrok rozświetlały jedynie lampki. Takiej biblioteki nikt jeszcze nie widział.

Uczestnicy mogli porozmawiać przy herbacie lub kawie, kolorować, składać origami modułowe, układać puzzle z ulubionymi postaciami literackimi (Frodo, Daenerys Targaryen i Jon Snow, Harry Potter z przyjaciółmi, Wiedźmin), posłuchać relaksacyjnej muzyki z płyty, koncertu skrzypcowego w wykonaniu Rafała Kulczyka i Agnieszki Czerwiec oraz śpiewu Marcina Stramka.

O godzinie 19:00, tak jak inni uczestnicy tej ogólnopolskiej imprezy, słuchaliśmy recytacji utworu Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa”. Następnie nasi goście czytali wiersze Bolesława Leśmiana. Konkurs wygrał Rafał Uznański, drugie miejsce zajęła Agnieszka Czerwiec, a trzecie – Ania Sowa. Laureaci otrzymali drobne upominki. Wszyscy przekonali się, że interpretacja utworów tego poety nie jest łatwa, ale każdy uczestnik, łącznie z nauczycielami, podjął to wyzwanie. Poezja Bolesława Leśmiana poruszyła nas i sprawiła, że wokół zapanował nastrój zadumy.

Na korytarzu szkoły, tuż przed biblioteką, Rafał Uznański prowadził grę „Talizman, magia i miecz”, która cieszyła się dużym zainteresowaniem naszych gości. Rozgrywka trwała przeszło trzy godziny. W tej pełnej przygód grze uczestnicy wyruszyli po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielili się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych bohaterów władających magią lub mieczem. Droga do korony była niebezpieczna. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochronić ich mógł tylko legendarny Talizman. Odnalezienie go było bardzo trudne, na każdym kroku graczy prześladowały potwory, pułapki i złowroga magia. Naszych uczniów pasjonują książki fantasy, więc temat gry był dopasowany do ich zainteresowań.  

Później uczestnicy podzieleni na dwie grupy (młodziki i absolwenci) bawili się w literackie kalambury (kategorie: przysłowia, związki frazeologiczne, tytuły lektur i baśni, postacie literackie). Niektóre hasła młodzież pokazywała, a inne rysowała. Konkurencja była bardzo emocjonująca. Wygrali absolwenci. Zwycięzcy otrzymali drobne upominki.

Spotkanie w bibliotece podczas sobotniej nocy przebiegło zgodnie z planem. Atmosfera była cudowna. Uczestnicy mogli zagrać w ciekawe planszówki, wziąć udział w interesujących zajęciach i konkursach, relaksować się podczas kolorowania i słuchania muzyki. 

Koordynatorzy:

Julita Środa-Płatek 

Justyna Buchta

 
 
 
Back to Top