Podczas Nocy Bibliotek zorganizowaliśmy szereg działań, które wbrew nazwie akcji rozpoczęły się za dnia i trwały... trzy dni. Naszym celem było rozbudzenie uczniowskiej kreatywności i wykorzystanie ich wiedzy na temat książek.W tworzenie stand'owych okładek książek (poruszamy się artystycznie) były zaangażowane zespoły mieszane z klas 4-6. Należało tak przygotować karton, by tworzył on okładkę, w którą mogłaby być wkomponowana twarz dowolnej osoby. Graliśmy również w żywe domino motywów literackich (poruszamy umysły). W budowaniu płaskorzeźby "Książka naturalnie" z ciał i elemtów przyrody (poruszamy wyobraźnię) pomógł nam fakt, że znajdowaliśmy się w Dźwirzynie podczas nadmorskiego wyjazdu. Liczyła się współpraca w zespole, spryt i umiejętność stworzenia symbolicznej okładki na nadmorskim piasku. Wieczorem przygotowaliśmy escape room "Niech wydostanie mnie książka" (poruszamy logikę i dedukcję), przypominający scavenger hunt na terenie ośrodka wypoczynkowego. Wykorzystaliśmy przysłane nam książki oraz treść filmu "Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Stella Nostra". Na podchody z książką (poruszamy ciała) przy pomocy aplikacji Actionbound (https://en.actionbound.com/bound/wydmy) musieliśmy zabrać nie tylko książki, ale i mapy. Wszystkim uczestnikom rozdaliśmy naklejki i zakładki. Najwięcej emocji wzbudził jednak... literacki "Flirt z Lesmianem". Uczniowie nigdy dotąd nie grali w taką grę, a emocje związane z wchodzeniem przez nich w okres dojrzewania dodatkowo dodawały emocji. Naszą Uczniowską Bibliotekę stworzyli od podstaw uczniowie (można o tym poczytać tutaj: http://youngface.tv/biblioteka-uczniow/ ), dlatego też oni poprowadzili większość zajęć przy wsparciu i pomocy nauczycieli.