Kolejna paczka pomysłów i inspiracji na Noc Bibliotek. Tym razem zadbamy o gry i łamigłówki.
Siłownia umysłowa
Noc atrakcji i rozrywek umysłowych o różnym stopniu trudności. Niektóre działania wymagają wcześniejszego wykonania pomocy, wydrukowania kart pracy, zgromadzenia gier, kart do gry, puzzli.
Jeśli jest taka możliwość można wykorzystać kilka sal i w każdej zorganizować inny rodzaj łamigłówek:
• Zagadki, krzyżówki, quizy – w formie papierowej oraz na tablicy multimedialnej
• Puzzle, memory, kostki Rubika itp.
• Sala gier planszowych
• Łamigłówki logiczne, rozwiązywanie zadań, sudoku
• Gry na papierze : kółko i krzyżyk, łączenie punktów, dorysowywanie elementów itp.
• Zabawy w kręgu: niedokończone zdania, łańcuszki pamięciowe, zabawy sylabowo-literowe itp.
• Rozpoznawanie osób z fotografii: osoby znane z mediów, nauczyciele lub rodzice na zdjęciach z dzieciństwa itp.
• Odnajdywanie różnic na bliźniaczych obrazkach
Literatura pomocnicza
W trakcie przygotowywania dobrze jest sięgnąć po odpowiednią literaturę pomocniczą, aby rozszerzyć wachlarz pomysłów:
• Bednarek E. – Mały inżynier: nauka i zabawa. Poznań
• Giacone E. – Zabawa na każdy dzień. Kielce 2002
• Gry i zabawy z całego świata. Warszawa
• „Grupa bawi się i pracuje – zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych.”
• Kuhlen R.- Detektyw Adamski na tropie. Kielce 2005
• MichalecB. – 100 zagadek z różnych szufladek. Kraków 1999
• Schwinghammer H. – Ołówkiem po papierze:gry i zabawy dla całej rodziny. Warszawa 2000
• Tibbals G.-Księga gier i zabaw towarzyskich. Warszawa 2001
nadesłała Joanna Kraszkiewicz