W ramach Nocy Bibliotek w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego zorganizowano następujące przedsięwzięcia:
"ROCK&BOOK"
Spotkanie, którego celem było zwrócenie uwagi na związki literatury z muzyką rockową. Przedstawiono sylwetki i twórczość muzyków - literatów, m.in. Boba Dylana, Leonarda Cohena i Jima Morrisona. Omówiono tragiczne powiązania literatury z życiem muzyków, m.in. historię zabójstwa Johna Lennona przez fana nie tylko muzyki The Beatles, ale też książki "Buszujący w zbożu". Zwrócono uwagę na inspiracje literackie i artystyczne towarzyszące powstawaniu okładek albumów (np. "Animals" Pink Floyd i "Folwarku zwierzęcego", pisarze i poeci umieszczeni na okładce "Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band") czy nazw zespołów (casus The Doors). Podczas spotkania uczeń Jeremiasz Szczecina omówił wpływ literatury na muzykę, zwłaszcza cięższe brzmienia w muzyce hard rockowej. Prezentowanym historiom poszczególnych utworów i ich zależnościom od literatury towarzyszył akompaniament gitarowy w wykonaniu uczniów szkoły: Adama Kolińskiego i Macieja Konke oraz gościa - ucznia V LO w Poznaniu: Alberta Węglińskiego. Podczas spotkania panowała swobodna atmosfera - uczniowie wymieniali się swoimi wrażeniami, wskazywali znane utwory muzyczne danych zespołów i artystów, odnajdywali powiązania literackie. Część wykładowa skupiona była na analizie poszczególnych utworów muzycznych powiązanych z literaturą (np. "The End" The Doors i mit o Labdakidach, trylogia Guns'N'Roses i opowiadanie Dela Jamesa zatytułowane "Without You", "End of the Night" The Doors i "Podróż do kresu nocy" Louisa- Ferdinanda Celine'a, "Romeo and Juliet" Dire Straits" czy The Cinema Show" Genesis i "Romeo i Julia" Szekspira, "Scentless Apprentice" Nirvany i "Pachnidło" Patricka Süskinda). Spotkanie spotkało się z duzym zainteresowaniem i zrodziło pomysl organizacji cyklicznych imprez tego typu w nowym roku szkolnym. Na wrzesien zaplanowano spotkanie, które koncentrować się będzie na relacjach polskiego rocka z literaturą. Spotkanie zorganizowała i prowadziła pani Renata Pawlak.
GRY JEZYKOWE I LITERACKIE
Spotkanie, w ramach którego uczniowie wraz z nauczycielami mogli sprawdzić swoją znajomość lektur, filmów, a także umiejętności językowych. Jednym z przedsięwzięć była wspólna gra w scrabble oraz w gry karciane na podstawie "Romea i Julii" oraz "Stowarzyszenia Umarłych Poetów". W spotkaniu wzięli udział uczniowie klasy I CD oraz absolwent szkoły - Jan Jędrzejczak. Spotkanie zorganizowały pani Renata Pawlak i pani Mariola Dembska.
"NA DEBACIE PRZY HERBACIE"
W spotkaniu wzięli w udział uczniowie klas I CD oraz III A, którzy dyskutowali, dlaczego warto czytać. Przy herbacie i ciastkach swobodnie i interesująco opowiadali o książkach, które zmieniły ich życie oraz wpłynęły na ich wybory i decyzje, a także o takich, które ich zafascynowały i do których chętnie wracają. Była to okazja, by nie tylko porozmawiać o ciekawych lekturach, ale też by lepiej siebie poznać. Odkrywcze były niektóre opowieści uczniów o tym, po jakie książki chętnie sięgają (np. "Wilk stepowy", "Rok 1984", "Władca much", biografie naukowców, artystów, wynalazców). Ciekawym wątkiem spotkania był też temat, dlaczego niechętnie czytają lektury szkolne. Dojrzała argumentacja, porywające relacje z lektur i ciekawa wymiana pomysłów na lektury - to niewątpliwe wartości tego spotkania. Spotkanie zorganizowały pani Mariola Dembska i pani Renata Pawlak
"LEGENDARNA NOC"
Spotkanie z uczniami klasy II D, którego celem było zapoznanie z tajemnicami Poznania oraz książkami opowiadającymi o historii miasta i Wielkopolski. Spotkaniu towarzyszyła projekcja filmu "Tajemnice Poznania". Spotkanie zorganizowała pani Mariola Dembska.
KONKURS JĘZYKOWY "Z POLSZCZYZNĄ ZA PAN BRAT"
Organizatorką konkursu sprawdzającego umiejętność poslugiwania się poprawną polszczyzną była pani Mariola Dembska, a uczestniczyli w nim uczniowie klas I A oraz I CD: Damian Bocheń, Kacper Kaszuba, Anna Jawień, Adam Różycki, Bartłomiej Stachowiak, Marcin Aleksandrzak, Dominik Kowalski, Adam Staniszewski, Patryk Skoczylas i Jakub Tomczak. Konkurs był okazją, by doskonalić umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim, a także by wyeliminować z nawyków językowych najczęstsze błędy.