What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Gminna Biblioteka Publiczna w Czernicy

Działania w ramach Nocy bibliotek 2017 w Gminnej Bibliotece Publicznej w Czernicy rozpoczęliśmy dzień wcześniej, bo 2.06 o godz.17:00. Spotkanie podzieliliśmy na trzy panele, tak aby włączyć do działania różne grupy czytelnicze. Panel pierwszy skierowany był do najmłodszych naszych czytelników i ich rodziców, w drugim panelu udział brała młodzież ze szkoły podstawowej, natomiast panel trzeci- familijny skierowany był do wszystkich miłośników przygód Lassego i Mai.

Rozpoczęliśmy o godz. 17.00 od spotkania rodziców z dziećmi z Joanną Mirecką - autorką książki „Dzieci pomysłowej mamy”. Spotkanie dotyczyło trudnego tematu radzenia sobie z emocjami. Dużo się działo w ciągu trwającego dwie godziny spotkania, a każde działanie było poprzedzone dokładnym omówieniem. Mamy odkryły magiczne właściwości czerwonego piórka, czy rysowania obiema rękami. Jednak najważniejszym punktem spotkania, którego domagały się dzieci było uszycie „Poduchy Krzyczuchy”. Wiele doznań z tym się wiązało ponieważ dzieci dotykały „nieba”, szyły, wypychały, krzyczały a na końcu wszyscy tańczyli. Rodzice i dzieci wyszli z zajęć uradowani i z koszykiem pełnym pomysłów na radzenie sobie z emocjami.

Panel drugi podzielony był tematycznie na trzy części.

Część obejmująca zagadki i rebusy oparta była o przygody Lassego i Mai i nawiązywała do projekcji filmu. Dzieci odszukiwały na terenie biblioteki koperty z zadaniami podobnymi do tych jakie rozwiązywali mali detektywi. Dzięki tym zadaniom nie tylko pracowali umysłowo, ale i poznawali topografię biblioteki. Rozwiązanie ostatniego zadania prowadziło uczestników do słodkiej niespodzianki.

Część druga to wyścigi robotów. Roboty - Mbot, były sterowane za pomocą aplikacji Makeblock
z iPadów. Na początek, urządziliśmy wyścig po trasie wyznaczonej dwoma pudełkami. Należało objechać pudełka. Liczyła się kolejność, ale w praktyce każdy kto dojechał do mety był zwycięzcą. Druga konkurencja polegała na dokładności. Należało „zaparkować” robota przodem, a następnie wyjechać
i zaparkować tyłem. Ostatnia konkurencja to był wyścig na trasie wyznaczonej czterema pudełkami. Każde pudełko należało objechać z właściwej strony. We wszystkich konkurencjach trudność polegała na tym, że „kierowcy” musieli stać
w tym samym miejscu, a trasa przebiegała tak, że roboty należało czasem sterować „odwrotnie” czyli w przeciwną stronę do kierunku jazdy. Wymagało to dobrej orientacji, jednak wszyscy uczestnicy radzili sobie z tym świetnie pomimo krótkiego czasu na zapoznanie się z obsługą aplikacji służącej do kierowania robotami.

Część trzecia to działania artystyczne. Prace manualne, a szczególnie ich efekt końcowy czyli własnoręcznie wykonana ozdoba, cieszą każdego uczestnika. Tym razem ozdabialiśmy różne przedmioty drewniane techniką decoupage. Technika prosta, ale jak wiele innych ma swoje tajemnice i wymaga precyzji. Po wielu emocjach związanych z rozwiązywaniem zagadek i wyścigach robotów była to chwila na wyciszenie .

Panel trzeci - filmowy, nie lada gratka dla naszych czytelników. Trzeba przyznać że mamy już niemal wszystkie książki Widmarka, a w zeszłym roku biblioteka była organizatorem konkursu czytelniczego opartego na niektórych tytułach
z serii. Przygody bohaterów nie raz pełne niebezpieczeństw, trzymały w napięciu do ostatniej sceny.

W całym przedsięwzięciu udział wzięło ogółem 70 osób, tak też poruszyliśmy nie tylko ręce, głowę
i emocje, a nawet posady naszej w końcu niewielkiej biblioteki. Wszystkim uczestnikom, a także sympatykom biblioteki bardzo dziękujemy za pomoc podczas całej Nocy Bibliotek, za pyszne ciasto też.

A oto krótka relacja: https://www.youtube.com/watch?v=cp-pHitK_3E

 
 
 
Back to Top