What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Co się działo w bibliotece SP 23 w Gdyni

1. FILMY O KSIĄŻKACH I CZYTANIU

  • „The Fantastic Flying Books of Mr. Lessmore” Williama Joyce’a (15′)

https://www.youtube.com/watch?v=VljJIQuPDSE

Film wykorzystałyśmy podczas spotkania poświęconego książkom i czytaniu: http://blogiceo.nq.pl/czytanienakreca/2015/01/11/w-swiecie-latajacych-opowiesci/

2. GRY

O grze: http://www.mrs-lodges-library.com/media/Shelver_Center.pdf

Wariacje: Można zaplanować grę w rzeczywistej przestrzeni biblioteki:

  •   Przygotować 2-3 regały (regaliki?) dla graczy;
  •   Na każdym umieścić kilka książek z sygnaturą na grzbiecie (dział, pierwsze trzy litery nazwiska autora) do poukładania zgodnie z przyjętym porządkiem;
  •   Na znak START! Gracze porządkują książki na półce.
  • Nocna gra w bibliotece (Game Night at the Library)

Wzorowana na grze rozegranej w Bibliotece Publicznej w Nowym Jorku…

http://www.cnet.com/news/night-at-the-new-york-public-library/

Interaktywne poszukiwania – odkrywanie skarbów biblioteki…

  1. Poszukiwanie obiektów- skarbów poprzez odczytywanie zakodowanych wskazówek (kody QR odczytywane za pomocą telefonów) przez kilkuosobowe zespoły.
  2. Kolektywne pisanie (może też ilustrowanie np. 1 karty książki na podstawie informacji zdobytych w znalezionej książce-skarbie (w nowojorskiej wersji było to pisanie książki przez 100 5-7 osobowych zespołów, każdy zespół 1 rozdział);
  3. Zszycie kart i zrobienie oprawy, wykonanie książki pod wspólnym tytułem – hasłem podanym przez organizatorów (możemy wymyślić hasło związane np. z czytaniem) w oryginalnej grze hasło brzmiało: „Znajdź przyszłość”.

 

zdjęcie E.Ciemińska

3. ARTYSTYCZNIE...ZESPOŁOWO

  • ABC Table Art (Stolikowe ABC?)

Okrywamy stół dużym arkuszem papieru, mocujemy, żeby się nie przesuwał. Stawiamy na nim pudło z kredkami, pisakami itp. oraz wybraną (wylosowaną przez dzieci) literę alfabetu (np. na dużej ‘wizytówce’, zabindowanej kartce itp.) Dzieci wymyślają słowa zaczynające się na podaną literę, zapisują je na papierze, uzupełniając rysunkami, ilustracjami…

http://www.mrs-lodges-library.com/centers/abc-table-art/

Więcej informacji na blogu: http://www.mrs-lodges-library.com/2013/10/abc-table-art-center/#.VTY7yPBg9ed

  • Wspólne tworzenie obrazów inspirowanych literaturą dziecięcą lub książką popularnonaukową… Zrobiłyśmy takie warsztaty o wiośnie – inspirowane książką planujemy w najbliższym czasie…

http://blogiceo.nq.pl/bibliotekazklasa/2015/03/27/w-wiosennym-swiecie-dzieciecej-zbiorowej-wyobrazni/

4. PISANIE KREATYWNE

 

zdjęcie E.Ciemińska

5. SPORT W BIBLIOTECE

  • Biblioteczny minigolf znalazłam na Pintereście…

https://www.pinterest.com/pin/396527942166188630/

Opracowała i nadesłała : Elżbieta Charmier-Ciemińska

 
 
 
Back to Top