What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Zabawa z karteczkami

Taką zabawę zorganizowano z dziećmi z przedszkola im. Misia Uszatka w Adamowie i  oddziałami przedszkolnymi Publicznej Szkoły Podstawowej im H. Sienkiewicza w Adamowie w ramach projektu „Poczytaj mi, przyjacielu”. Scenariusz opracowała M. Nowicka.

 

Dekoracja: tablica, do niej przypięte sylwetki krasnoludków trzymających kopertę ( sylwetek  nie mniej niż dzieci  uczestniczących w zajęciu ),obok tablicy stolik przykryty dekoracyjną tkaniną , na nim ułożone książki do czytania K. Polaka : Wicher szalony, Leśny karnawał, Dzielny przedszkolaczek, Kapryśna zima, Zimowy staruszek (tytuły książek zapisane na kartkach i włożone do kopert które umieszczone są przy sylwetkach krasnoludków), z drugiej strony tablicy drugi stolik przykryty dekoracyjną tkaniną  na nim rozłożone kolorowe karteczki, do każdej przyklejona biała karteczka z treścią  zagadki.

Pomoce: tablica, sylwetki krasnoludków, koperty, wybrane książki K. Polaka Wicher szalony, Leśny karnawał, Dzielny przedszkolaczek, Kapryśna zima, Zimowy staruszek, dwa stoliki, teksty zagadek, ozdobne tkaniny, małe cukierki, koszyk z cukierkami,  karteczki z napisem: zagadka, zabawa, zwiedzanie biblioteki, z tytułami wspomnianych wcześniej książek wyeksponowanych na stoliku.

Przebieg: krzesełka ustawione w półkolu

Powitanie dzieci przez prowadzące. Krótka rozmowa o miejscu w jakim się znajdują, do czego służy, poszanowaniu książek. Zapoznanie z niespodziankami jakie kryją koperty.

Następnie, chętne dzieci podchodzą do tablicy. Z wybranej koperty odkrywają niespodziankę W  każdej kopercie znajduje się cukierek lub jedna karteczka (Uwaga: każde dziecko musi mieć możliwość podejścia do tablicy i losowania. Krasnali i kopert musi być co najmniej tyle ile dzieci bierze udział w zajęciu, ale może być więcej . Do tych kopert w których nie znalazła się żadna kartka, możemy włożyć cukierki  (żadna koperta nie może być pusta).

Dziecko może wyciągnąć z koperty:

  • cukierka – ma go dla siebie,
  • karteczkę z napisem zagadka- podchodzi do stolika , wybiera karteczkę z zagadką a prowadząca odczytuje, dziecko zgaduje i w nagrodę otrzymuje cukierka
  • karteczkę z tytułem książki – podchodzi do stolika z wyeksponowanymi książkami, kojarzy tytuł z ilustracją na okładce książki i podaje ją prowadzącym uczennicom.
  • karteczkę z napisem zwiedzanie biblioteki- wszyscy uczestnicy udają się na wycieczkę po bibliotece, ostrożnie poruszają się między półkami na których zgromadzony jest księgozbiór, próbują odszukać półki z książkami dla dzieci,
  • karteczkę z napisem zabawa – prowadząca zaprasza je do zabawy (zabawy można wziąć z pomysłów integracyjnych).
 
 
 
Back to Top