What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Gminna Biblioteka Publiczna w Juchnowcu Kościelnym

Biblioteka pełna gier i zagadek - za nami wyjątkowa noc...

W piątek, 9 czerwca, zaprosiliśmy naszych młodych czytelników na pełen przygód i wrażeń wieczorny spacer po bibliotece. W Gminnej Bibliotece Publicznej w Juchnowcu Kościelnym, w ramach ogólnopolskiej akcji Noc Bibliotek, można było zagłębić się w świat literatury dzięki serii interaktywnych gier i zabaw czytelniczych.

Na dobry początek na uczestników tegorocznej edycji czekały bajki pobudzające wyobraźnię: dzięki „Naciśnij mnie” troszkę się poruszaliśmy i przy okazji wprawiliśmy się w liczeniu kolorowych kropek, „Kłopot” rozwiązaliśmy dzięki pomysłowym sztuczkom plastycznym - przemieniliśmy złowrogi ślad w masę sympatycznych osób oraz przydatnych przedmiotów, zaś dzięki rozbudzonej wyobraźni bez trudu zgadliśmy, co mogło znajdować się „W kieszonce”. To jeszcze nie wszystko: pomogliśmy także super wielkiemu łosiowi Ernestowi zmieścić się do książki i zawędrowaliśmy do Stumilowego Lasu, w którym oprócz wesołych opowiastek czekały na nas poważne zadania, m.in. przyprawienie ogona Kłapouchemu czy omijanie słynnej kubusiowej pułapki na słonie.

Młodzież wykazała się wielką odwagą, decydując się na czytelniczy escape room. W bibliotecznym pokoju zagadek czekały łańcuchy i kłódki z szyframi, matematyczno-literackie tropy, tajemnicze znaki, najeżone trudnymi słowami dyktanda ortograficzne, ciągi cyfr i rebusy skrywające tytuły książek oraz audiobooków. Na szczęście postaci z bajek okazały się niezwykle pomocne i podsuwały biegającym po bibliotece śmiałkom kolejne podpowiedzi, dzięki którym odnaleźli wreszcie klucz i tym samym drogę ku wolności.

Gdy wszystkie kłódki zostały odpięte przyszedł czas na wykonywanie gier planszowych na podstawie wylosowanych książek. Harry Potter, Dzienniki Cwaniaczka i zbiory znanych oraz lubianych baśni stanowiły główną inspirację: powstały plansze z motywami charakterystycznymi dla każdej z serii oraz wyjątkowe pionki, przypominające kilku słynnych bohaterów. Gry oczywiście przetestowaliśmy, a kolejne rzuty kostką wywoływały silne emocje.

Swoje życzenia w ten wyjątkowy wieczór miały także postaci z dawnych bajek. Uczestnicy nocy wyruszyli na spotkanie z Pippi Langstrumpf, Anią Shirley, Pollyanną, Ambrożym Kleksem, Koraliną, Mamusią Muminka czy Lisą z Bullerbyn. Każdy bohater przygotował wyjątkowe zadanie i tym sposobem kolejne godziny upłynęły dzieciom na projektowaniu nie-rudych fryzur, kompletowaniu humorystycznej biblioteczki, pakowaniu walizek na podróż na Południowy Pacyfik, wzbogacaniu oferty edukacyjnej Akademii Pana Kleksa o kolejne ciekawe lekcje, wymyślaniu i rozrysowywaniu nowych baśni do Teatru Kamishibai, a także na zabawach ruchowych z gumą, piłką i skakanką w roli głównej – przede wszystkim zaś na wspólnym czytaniu najciekawszych i najzabawniejszych fragmentów dawnych lektur.

Nocne wędrówki po bibliotece zakończyło wspólne czytanie interaktywnej baśni pt. „Uczeń czarnoksiężnika”.  Dzieci raz po raz włączały się w narrację, uczestnicząc w grach ruchowych będących częścią prezentowanej opowieści, takich jak dźwiękowy las, tresura much za pomocą magicznego bębenka czy odgrywanie scenek inspirowanych wydarzeniami z baśni. Nie zabrakło także zabaw pobudzających kreatywność i wyobraźnię. Należało do nich m.in.: wypowiadanie myśli uwięzionej księżniczki, wrzucanie własnych składników do kociołka z eliksirem, rysowanie wyposażenia podziemnej komnaty i czytanie listów czarnoksiężnika. Zabawie towarzyszyła waliza wypełniona magicznymi przedmiotami.

Dziękujemy za moc pozytywnej energii, dzięki której mogliśmy wesoło bawić się do późnych godzin i oczywiście zapraszamy za rok!

 
 
 
Back to Top