What is news?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Sanctus sea sed takimata ut vero voluptua.

Miejska Biblioteka Publiczna w Kudowie-Zdroju

W tegorocznej edycji "Nocy bibliotek" Miejska Biblioteka Publiczna w Kudowie-Zdroju postawiła na zagadki i gry logiczne.

Zorganizowaliśmy trzy równoległe panele: Kino Dzieci, Planszówki w Bibliotece oraz Escape Room: Kryptonim Leśmian. Dodatkową atrakcją był Kiermasz Książki Używanej.
W Kinie Dzieci wyświetlaliśmy film "Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai: Stella Nostra". W panelu o planszówkach nie tylko udostępniliśmy gry planszowe będące częścią zbiorów biblioteki, ale również daliśmy możliwość, aby przynieść własne. Zaowocowało to nowymi doświadczeniami i wspaniałą zabawą. Okazało się, że wszystkie gry wykorzystane w panelu były przyniesione przez uczestników. Gry przyniosły osoby, które na co dzień nie mają z kim grać, a bardzo to lubią. Część osób umówiła się nawet na późniejsze spotkanie w bibliotece z kolejnymi grami! W ten sposób poznaliśmy Triominos (choć nasza grupa grających seniorek postawiła na kreatywność i ustanowiła własne zasady) oraz Super Głowę - jedną z wielu wariacji gry Scrabble. Podczas kiermaszu książek udało nam sie sprzedać ok. 50 książek, co uważamy za ogromny sukces. Zainteresowaniem cieszył się również Escape Room, który organizowaliśmy po raz pierwszy. Wielu osobom musieliśmy na początek wyjaśnić czym w ogóle jest escape room. Ostatecznie grę ukończyły dwa zespoły: Juniorów i Seniorów. Zadaniem uczestników było rozwiązanie różnych zagadek i łamigłówek, które prowadziły do głównego hasła. Wszystkie zadania i wskazówki ukryte były w książkach. Wskazówki prowadziły do kolejnych pozycji książkowych, a hasło tworzyły wytłuszczone litery na dołączonych do wszystkich wskazówek cytatach z twórczości Bolesława Leśmiana. Hasłem był inkunabuł, o którym na koniec gry krótko opowiadał bibliotekarz. Gra toczyła się tylko w dziale dla dorosłych, a na wykonanie wszystkich zadań uczestnicy mieli 60 min. Zadania obejmowały m.in. wykreślankę, odczytywanie zaszyfrowanych wiadomości, odnalezienie "Lorda Jima" Josepha Conrada w bazie Polona czy układanie puzzli. Najwięcej trudności sprawiło graczom odnajdywanie książek na półkach (wcześniej musieli wykazać się umiejętnością korzystania z komputerowego katalogu bibliotecznego). Widać też było, jak poszczególni członkowie w miarę upływu czasu coraz lepiej ze sobą współpracowali.

W nocy udział wzięło około 20 osób, które świetnie się bawiły - uważamy więc to za sukces. Szczególnie, że większość zapowiedziała swój udział na przyszły rok, a grupa seniorek już rzuciła nam wyzwanie - czekają na kolejny escape room. Co więcej, rozbudziliśmy na nowo zapał do gier planszowych i w trakcie kolejnego tygodnia obserwowaliśmy z dumą grupę grającą w bibliotece.

Zarówno czytelnicy, jak i bibliotekarze wyczekują już kolejnej edycji "Nocy bibliotek".

 

MBP_Kudowa_Noc_Bibliotek_2017
MBP_Kudowa_Noc_Bibliotek_2017
MBP_Kudowa_Noc_Bibliotek_2017
MBP_Kudowa_Noc_Bibliotek_2017
MBP_Kudowa_Noc_Bibliotek_2017
 
 
 
Back to Top